VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

Av datasmängdens sammandrag

Tässä ohjeessa esitetään kokemuksiin perustuvia suositeltavia käytäntöjä sähköisten palvelujen tietoturvallisuudesta. Tietoturvallisuuden hyvä taso on välttämätön edellytys sähköisten palvelujen hoitamiselle, laadulle ja tietotekniikan hyödyntämiselle.

Ohjeen keskeisiä kohderyhmiä ovat sähköisiä palveluja tarjoavien yksiköiden johto ja sähköisten palveluiden kehittämisestä ja ylläpidosta vastaavat henkilöt sekä tietohallinnosta ja tietoturvallisuudesta vastaavat henkilöt.

Perusjärjestelmien tietoturvallisuus, toimiva tietoturvallisuustyö ja henkilöstön ammattitaito ovat edellytyksiä sähköisten palveluiden tietoturvallisuuden toteuttamiselle. Tietoturvallisuusriskeihin varautuminen on suhteutettava palvelutyyppiin. Sähköisissä palveluissa on kiinnitettävä erityistä huomiota tietoteknisten komponenttien tietoturvallisuusominaisuuksiin. Teknisen tietoturvallisuuden keskeisiä osatekijöitä ovat reaaliaikainen valvonta ja teknisten komponenttien ajantasaisuus. Toteutettaessa sähköisiä palveluja tietotekniikkayritysten avulla, tulee sopia kirjallisesti tietoturvallisuudesta sekä käyttää tietoturvallisuusosaamista keskeisenä yhteistyökumppanin valintakriteerinä. (20.10.2011)

Källa: VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

Förhandsgranskning

Inga förhandsgranskningar har skapats för denna dataresurs.

Ytterligare information

Format HTML
Tidsmässig täckning 01.01.2017 - 31.12.2017
Data senast uppdaterad 26 augusti 2014
Metadata senast uppdaterad 26 augusti 2014
Skapad 26 augusti 2014
SHA256 -