VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

From the dataset abstract

Tässä ohjeessa esitetään kokemuksiin perustuvia suositeltavia käytäntöjä sähköisten palvelujen tietoturvallisuudesta. Tietoturvallisuuden hyvä taso on välttämätön edellytys sähköisten palvelujen hoitamiselle, laadulle ja tietotekniikan hyödyntämiselle.

Ohjeen keskeisiä kohderyhmiä ovat sähköisiä palveluja tarjoavien yksiköiden johto ja sähköisten palveluiden kehittämisestä ja ylläpidosta vastaavat henkilöt sekä tietohallinnosta ja tietoturvallisuudesta vastaavat henkilöt.

Perusjärjestelmien tietoturvallisuus, toimiva tietoturvallisuustyö ja henkilöstön ammattitaito ovat edellytyksiä sähköisten palveluiden tietoturvallisuuden toteuttamiselle. Tietoturvallisuusriskeihin varautuminen on suhteutettava palvelutyyppiin. Sähköisissä palveluissa on kiinnitettävä erityistä huomiota tietoteknisten komponenttien tietoturvallisuusominaisuuksiin. Teknisen tietoturvallisuuden keskeisiä osatekijöitä ovat reaaliaikainen valvonta ja teknisten komponenttien ajantasaisuus. Toteutettaessa sähköisiä palveluja tietotekniikkayritysten avulla, tulee sopia kirjallisesti tietoturvallisuudesta sekä käyttää tietoturvallisuusosaamista keskeisenä yhteistyökumppanin valintakriteerinä. (20.10.2011)

Source: VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje

Preview

There are no views created for this data resource yet.

Additional information

Format HTML
Temporal Coverage 01.01.2017 - 31.12.2017
Data last updated 26 August 2014
Metadata last updated 26 August 2014
Created 26 August 2014
SHA256 -