VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje
VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje
Av datasmängdens sammandrag
Tässä ohjeessa esitetään kokemuksiin perustuvia suositeltavia käytäntöjä sähköisten palvelujen tietoturvallisuudesta. Tietoturvallisuuden hyvä taso on välttämätön edellytys sähköisten palvelujen hoitamiselle, laadulle ja tietotekniikan hyödyntämiselle.
Ohjeen keskeisiä kohderyhmiä ovat sähköisiä palveluja tarjoavien yksiköiden johto ja sähköisten palveluiden kehittämisestä ja ylläpidosta vastaavat henkilöt sekä tietohallinnosta ja tietoturvallisuudesta vastaavat henkilöt.
Perusjärjestelmien tietoturvallisuus, toimiva tietoturvallisuustyö ja henkilöstön ammattitaito ovat edellytyksiä sähköisten palveluiden tietoturvallisuuden toteuttamiselle. Tietoturvallisuusriskeihin varautuminen on suhteutettava palvelutyyppiin. Sähköisissä palveluissa on kiinnitettävä erityistä huomiota tietoteknisten komponenttien tietoturvallisuusominaisuuksiin. Teknisen tietoturvallisuuden keskeisiä osatekijöitä ovat reaaliaikainen valvonta ja teknisten komponenttien ajantasaisuus. Toteutettaessa sähköisiä palveluja tietotekniikkayritysten avulla, tulee sopia kirjallisesti tietoturvallisuudesta sekä käyttää tietoturvallisuusosaamista keskeisenä yhteistyökumppanin valintakriteerinä. (20.10.2011)
Källa: VAHTI-ohje 2001/4 Sähköisten palveluiden ja asioinnin tietoturvallisuuden yleisohje
Förhandsgranskning
Inga förhandsgranskningar har skapats för denna dataresurs.
Ytterligare information
Format | HTML |
---|---|
Tidsmässig täckning | 01.01.2017 - 31.12.2017 |
Data senast uppdaterad | 26 augusti 2014 |
Metadata senast uppdaterad | 26 augusti 2014 |
Skapad | 26 augusti 2014 |
SHA256 | - |